Euromaster Bunar  |  Lubliniec - Gliwice - Olesno  |  tel.: 34 353-16-54

Prostowanie felg auminiowych

Nasz serwis oferuje prostowanie felg aluminiowych osobowych. Uszkodzenia felg zdarzają się bardzo często, wpływ na to ma wiele czynników (m.in. jazda po wybojach, parkowanie na wysokich krawężnikach).

Konsekwencje jazdy na krzywych felgach:
• wibracje na kierownicy,
• odczuwalny dyskomfort dla kierowcy i pasażerów,
• szybsze i nierównomierne zużycie opony zamontowanej na krzywej feldze,
• uszkodzenie w zawieszeniu samochodu.

Znaczne uszkodzenia felgi są odczuwalne podczas jazdy, w postaci wibracji kierownicy. Mniejsze jest możliwe do zdiagnozowania jedynie podczas wyważania koła. Mechanik dokonuje oceny stanu technicznego felgi, rodzaju uszkodzenia i kwalifikuje felgę do naprawy, decydując o rodzaju naprawy. Zdarza się, że rodzaj uszkodzenia uniemożliwia prostowanie felgi, wtedy jedynym rozwiązaniem jest utylizacja uszkodzonej felgi i zakup nowej (konfigrator).

Kryterium kwalifikacji do naprawy felgi w pierwszej kolejności bierze pod uwagę bezpieczeństwo (felga po naprawie musi gwarantować bezpieczeństwo jazdy takie samo jak użytkowanie felgi przed uszkodzeniem), następnie komfort jazdy i oczywiście względy ekonomiczne (koszt naprawy porównuje się z innymi alternatywnymi kosztami np. zakup nowej felgi). Jeśli felga nadaje się do naprawy, a Klient akceptuje wycenę usługi, serwisant podejmuje kolejne kroki.

Kolejnym etapem jest prostowanie felgi. Pomimo prawidłowego wykonywania czynności może dojść do jej pęknięcia. Klient jest informowany o takiej możliwości mimo iż zdarza się to bardzo rzadko. Na czas prostowania felga mocowania jest na maszynie do prostowania na krążkach odpowiednio dobranych i odpowiadających rozmiarami piasty do danego samochodu oraz ilości otworów w feldze na śruby wraz z odpowiednimi nakrętkami. Tak zamontowana felga ma odpowiednie centrowanie i jest zamocowana poprawnie.

W trakcie prac felga zazwyczaj jest podgrzewana, co minimalizuje niebezpieczeństwo pęknięcia felgi i zwiększa precyzję naprawy. Jeśli felga jest pęknięta i wymaga spawania, zostaje po spawaniu poddana obróbce tokarskiej.

Po wyprostowaniu felga jest czyszczona, a następnie powierzchnia gdzie była podgrzewana zostaje zamalowana. W ten sposób zostają zlikwidowane wszelkie ślady podgrzewania lakieru. Końcową czynnością jest wymiana wentyla na nowy oraz ewentualnie montaż czujników ciśnienia (czujniki są demontowane na czas prostowania).