Naprawa, wymiana
i wyważanie
DLACZEGO WARTO ZAINWESTOWAĆ W KOMPLEKSOWĄ OBSŁUGĘ DLA OPON?
Podczas jazdy opona każdego pojazdu – ciężarowego jednak w szczególności – narażona jest na uszkodzenia. Dobra informacja jest taka, że wiele z nich da się naprawić. O możliwości naprawy powinien jednak decydować ekspert. Znając technologię wykonania opony, jak i procedury naprawy, będzie mógł właściwie określić czy i w jaki sposób oponę można naprawić. Jeśli nie da się naprawić – ekspert pomoże w odpowiednim wyborze opony.
JAK WYGLĄDA KOMPLEKSOWA OBSŁUGA OPON?
Całościowe podejście to naprawa/wymiana oraz wyważenie. I choć każda z usług jest dostępna osobno – nie ma co ukrywać, że najczęściej te aspekty się przenikają. Na każdym etapie używane są najwyższej klasy technologie. Byłyby one jednak niczym bez doświadczenia naszych Ekspertów, którzy od lat zajmują się oponami, śledzą najnowsze trendy i rozwijają swoją praktykę.
NAPRAWA OPONY – JAK DZIALAMY?
Naprawa opony polega na usunięciu wszystkich uszkodzonych elementów konstrukcji,
przywróceniu oponie szczelności oraz wzmocnieniu osłabionego miejsca. Prawidłowo wykonana naprawa zawsze składa się z uszczelnienia kanału, np. przy pomocy kołka oraz uszczelnienia wewnętrznego, które najczęściej jest również wzmocnieniem (wkład naprawczy).
W naszym serwisie stosujemy dwie techniki naprawiania opon:
- naprawy uszczelniające („na zimno”)
- naprawy wzmacniające („na gorąco”).
CZY KAŻDĄ OPONĘ DA SIĘ NAPRAWIĆ?
Jako Eksperci staramy się ratować opony tak długo, jak to możliwe i bezpieczne dla użytkownika. Prawidłowo naprawiona opona ma taką samą wytrzymałość jak opona nienaprawiana i może być montowana na każdej osi. Warto wiedzieć, że w oponie można wykonać ograniczoną liczbę napraw. W przypadku opon ciężarowych są to 4 naprawy, które dodatkowo nie mogą się na siebie nakładać oraz przebiegać na tej samej warstwie osnowy.
W tym kontekście ważna jest regularna inspekcja opon, która pozwala wcześniej wykryć i naprawić awarie.
Niestety – są takie uszkodzenia, których nie da się naprawić. To takie, które np. mają widoczną lub zniekształconą drutówkę, przy których odkleja się bieżnik, na które działały substancje żrące, które były niedopompowane. Oczywiście to tylko kilka z całego spektrum przypadłości opon nie do naprawienia. Dużo więcej jest przypadków, w których jesteśmy w stanie zregenerować opony.